joi, 22 ianuarie 2015

Informatica ca obiect de studiu

Tema: Informatica ca obiect de studiu

Informatica ca obiect de studiu participă la formarea şi dezvoltarea personalităţii, accentul fiind pus pe gîndirea algoritmică şi totodată pe formarea competenţei digitale.

Informatica ca ştiinţă dictează pregătirea generală a pesoanei, care
va utiliza calculatorul, reţele de calculatoare şi sistemele inormatice în calitate de instrumente operaţionale în diverse sfere sociale ale vieţii.

Valoarea fundamentală a disciplinei informatica este:

1. formarea deprinderilor practice de utilizare a calculatorului pentru prelucrarea informaţiei;
2. formarea deprinderilor practice de uilizare a reţelelor de calculatoare şi a sericiilor de reţea;
3. formarea deprinderilor practice de comunicare, folosind reţele de socializare.
  
Informatica se axează pe următoarele principii specifice care contribuie la formarea unor concepte a obiectului informatica şi a supra metodelor de implementare a acestora pentru dezvoltarea societăţi la elevi:
1. Principiul abordării integrate a disciplinei;
2. Principiul cercetării activităţii sau demersului didactic centrat pe elev;
3. Principiul funcţionalităţii sau unităţii sociale a procesului didactic;
4. Principiul corelaţiei interdesciplinare.

Procesul general de predare -învăţare a disciplinei informatica este elaborat în contextul sistemului de competenţe.

Competenţa - este un sistem integrat de cunoştinţe, capacităţi, deprinderi şi atitudini dobîndite  de către elev prin învăţare în contexte specifice de realizare adaptate vîrstei elevului şi nivelul cognitiv al acestuia. Pentru ca acesta să poată rezolva probleme cu care se va confrunta în viaţa reală. 

Didactica-  este o parte a pedagogiei care se ocupă cu principiile şi metodele predării materiei de învăţămînt cît şi cu organizarea învăţămîntului.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu