joi, 22 ianuarie 2015

Strategii didactice aplicate in predare-invatare a informaticii

Strategii didactice

Strategia didactica- presupune integrarea logica  a mai multor metode, procedee, tehnicii si mijloace didactice care se utilizeaza pentru realizarea sarcinilor didactice. Din acete strategii depinde reusita activitatii didactice.
 
Procedeul-este o secventa a metodei.
Tehnica didactica presupune imbinarea mai multor procedee didactice.
Metoda este un plan de actiune transpus intru-un ansamblu, de operatii mintale si practice prin care elevii dobindesc cunostinte, priceperii,capacitati si atitudini.
 
Functile metodelor de instruire se divizeaza in doua categorii:
  1. Functia generala;
  • functia cognitiva-care vizeaza organizarea si dirijarea cunosterii si a invatarii;
  • functia instrumentala(operationala) care are functia de intermediar intre obiective si rezultate, intre elev si materia de studiat;
  • functia normativa care arata cum sa se predea, cum sa se invete astfel incit sa se atinga performantele propuse;
  • functia motivationala stimuleaza curiozitatea, creativitatea si unele aspecte  individualizate;
  • functia formativa determina dezvoltarea proceselor psihice si motorii, cit si insusirea cunostintelor  si formarea deprinderilor;
   2. Functia specifica;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu