Strategii didactice
Strategia didactica- presupune integrarea logica a mai multor metode, procedee, tehnicii si mijloace didactice care se utilizeaza pentru realizarea sarcinilor didactice. Din acete strategii depinde reusita activitatii didactice.
Procedeul-este o secventa a metodei.
Tehnica didactica presupune imbinarea mai multor procedee didactice.
Metoda este un plan de actiune transpus intru-un ansamblu, de operatii mintale si practice prin care elevii dobindesc cunostinte, priceperii,capacitati si atitudini.
Functile metodelor de instruire se divizeaza in doua categorii:
- Functia generala;
- functia cognitiva-care vizeaza organizarea si dirijarea cunosterii si a invatarii;
- functia instrumentala(operationala) care are functia de intermediar intre obiective si rezultate, intre elev si materia de studiat;
- functia normativa care arata cum sa se predea, cum sa se invete astfel incit sa se atinga performantele propuse;
- functia motivationala stimuleaza curiozitatea, creativitatea si unele aspecte individualizate;
- functia formativa determina dezvoltarea proceselor psihice si motorii, cit si insusirea cunostintelor si formarea deprinderilor;
2. Functia specifica;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu